Reisvoorwaarden

REISVOORWAARDEN

 

Garantie geregeld    |    STO Garant 

De combinatie van reisdiensten die u wordt aangeboden, is een pakketreis in de zin van de Richtlijn Pakketreizen (EU) 2015/2302 [indien er sprake is van een pakketreis]. Hierdoor kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden.

Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt YUGO Travel gebruik van STO Garant voor alle pakketreizen. STO Garant is een erkende garantieregeling. Het is een derdengeldenregeling die uw betaling waarborgt tot na afloop van uw boeking. Als reiziger betaalt u het boekingsbedrag niet aan YUGO Travel, maar aan de derdengeldenrekening van de Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze Stichting Derdengelden verwerkt alle betalingen voor STO Garant.

De dag na afloop van uw boeking wordt uw boekingsbedrag vrijgegeven van de derdengeldenrekening aan YUGO Travel. Mocht YUGO Travel voor het einde van uw boeking in een faillissement of surseance van betaling terechtkomen dan wordt uw boekingsbedrag vrijgegeven aan Stichting Take Over (STO). STO zal er dan, afhankelijk van de situatie, voor zorgen dat u uw boekingsbedrag terugkrijgt, uw boeking kunt vervolgen of naar het eindpunt van uw boeking kunt reizen.

Hiermee heeft YUGO Travel zich van bescherming bij insolventie voorzien bij STO Garant. Wanneer diensten door insolventie van [naam organisatie] niet worden verleend, kunnen reizigers contact opnemen met STO Garant, gevestigd aan de Torenallee 20, 5617 BC te Eindhoven, Nederland, via info@sto-garant.nl of +31 (0)85 13 02 943.

Meer informatie omtrent STO Garant vindt u hier.

 

Boekingsprocedure

Een boeking bij YUGO Travel komt tot stand op het moment dat de reiziger per mail aangeeft de reis zoals voorgesteld te willen boeken. Zo hebben we altijd zwart op wit wat we hebben afgesproken. Er gelden  enkele eenvoudige regels. Allereerst is een boeking bindend. Zodra u opdracht tot een boeking geeft via de e-mail of het boekingsformulier leggen wij alle diensten die bij uw reis zijn inbegrepen (hotels, transfers, excursies, maaltijden) vast en daarmee is de reis bevestigd.

We werken uitsluitend met kleinschalige, authentieke hotels. Daarom komt het soms voor dat we de reis niet kunnen bevestigen zoals aangevraagd. Het kan zijn dat er in sommige hotels alleen duurdere kamers beschikbaar zijn, of dat op een bepaalde datum het hotel helemaal is uitverkocht. In dat geval bieden wij u een alternatieve reisdatum zo dicht mogelijk bij de gewenste reisdatum, of stellen we een duurder kamertype voor tegen een kleine toeslag. De reis wordt vervolgens pas bevestigd op het moment dat u aangeeft akkoord te gaan met de voorgestelde wijzigingen.

 

Betalen

U ontvangt een e-mail van STO Garant (info@sto-garant.nl) met informatie over het voldoen van de betaling voor uw boeking. Voor alle boekingen geldt dat het volledige boekingsbedrag voor aanvang van de boeking betaald dient te zijn aan de derdengeldenrekening.

 

Annuleren & wijzigen van uw boeking

Helaas komt het soms voor dat een reis niet door kan gaan. Wij maken dan echter toch al kosten, omdat veel hotels waarmee we werken ook bij ons annuleringskosten in rekening brengen. Annuleren bij YUGO Travel kan alleen via de e-mail en brengt de volgende kosten met zich mee:

– tot 8 weken voor afreis tegen een administratieve kost van 10% van de reissom
– 8 weken – 29 dagen voor vertrek tegen 30% van de reissom
– 28-15 dagen tegen 50% van de reissom
– 14-8 dagen voor vertrek 75% van de reissom
– korter dan 8 dagen voor vertrek 100% van de reissom.

De reis overdragen aan een derde kan tegen een administratieve kost van € 100 tot 8 dagen voor vertrek, € 150 korter dan 8 dagen voor vertrek plus de som van eventueel op naam gekochte en vooraf betaalde tickets.

Wilt u na bevestiging van uw reis nog wijzigingen aanbrengen in uw boeking (de reis verplaatsen naar een andere datum, extra nachten tussendoor toevoegen, kamertypes aanpassen en dergelijke ) dan rekenen wij hiervoor € 25 wijzigingskosten per persoon. Voor kleine wijzigingen (een extra nacht vooraf of aan het einde van de reis, dieetwensen doorgeven en dergelijke) rekenen wij geen extra kosten.

Mocht u er zeker van willen zijn dat u geen kosten heeft aan een annulering, sluit dan een annuleringsverzekering af voor u boekt.

Voor onze campings geldt een niet-retourneerbare aanbetaling van 30% van het totaal. Boekingen voor onze campings verlopen niet via de derdengelden-rekening maar rechtstreeks via de rekening van YUGO Travel. U krijgt voor deze boekingen dan ook de factuur rechtstreeks van YUGO Travel.

 

Zwaarte van de reis

In de beschrijving van de reis vertellen we wat er van dag tot dag op het programma staat. Van elke wandeling of fietstocht geven we aan hoe lang deze is in kilometers en/of uren, hoeveel hoogtemeters u maakt en welk type terrein u kunt verwachten. Lees deze informatie goed want u heeft het meeste plezier van uw reis als deze bij uw fysieke vermogens aansluit. Vaak hebben we meerdere tochten waar u uit kunt kiezen, en bijna elke dag is er ook de optie om een stadje te bezoeken of naar het strand te gaan. Voor een aanzienlijk deel heeft u de zwaarte van de reis dus zelf in de hand.

 

Routeboek & navigatie   |    Vouchers

Het handvat voor uw reis is het routeboek. De achtergrondinformatie hierin is leuk, maar vooral van belang zijn de dag-tot-dag planningen en de routebeschrijvingen voor de tochten. In de dag-tot-dag planning vindt u alle mogelijke uitleg aangaande het programma (adressen van en routebeschrijvingen naar de hotels, tijden van veerboten, telefoonnummers van onze chauffeurs etc). In de routebeschrijvingen vindt u gedetailleerde informatie per tocht. Hierin wordt u ook gewezen op eventuele gevaren onderweg. Wij hebben deze informatie zorgvuldig opgebouwd zodat we u maximaal voorbereid op pad sturen. Lees deze informatie dus goed door, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Bij de routes worden ook ingetekende kaarten geleverd die u kunt uitprinten voor onderweg.

Om het navigeren in de bergen nog gemakkelijker te maken raden wij u ten zeerste aan gebruik te maken van een gps-ontvanger of de Outdoor Active. De gps-routes van elk reisprogramma kunnen we u per mail toesturen.

Aanvullend bij het routeboek ontvangt u een set vouchers. Hierop ziet u beknopt terug wat er voor u staat gereserveerd (kamertype, maaltijden, exacte tijden voor transfers, telefoonnummers etcetera).

U ontvangt het routeboek per e-mail en u dient het zelf af te drukken.

 

Niet tevreden?

Omdat wij onze reizen zeer zorgvuldig voorbereiden ontvangen we zelden negatieve reacties van onze reizigers. Mocht u op reis echter iets tegenkomen waar u niet tevreden over bent, en YUGO Travel heeft daar in uw ogen een aandeel in, dan zijn wij bereid om met u in gesprek te gaan om een eventuele financiële compensatie af te spreken. Gaat het om omstandigheden die buiten de macht van YUGO Travel liggen, dan achten wij ons niet aansprakelijk.

 

Aansprakelijkheid & veiligheid

In onze routebeschrijvingen wijzen wij u op alle door ons geïnventariseerde gevaren onderweg. Is er onderweg ontvangst op uw mobiel, zijn er betrouwbare bronnen, zitten er veel teken, slangen of beren, zijn er lastige of hoogtevrees-gevoelige passages in de wandeling? Op dat en nog veel meer wijzen wij u uitdrukkelijk. Het is aan u zelf om deze informatie te lezen en te gebruiken. Wij raden u ten zeerste aan om op elke wandeling of fietstocht het lokale noodnummer van de hulpdiensten in uw telefoon te programmeren en te zorgen dat de batterij van uw mobiel volledig is opgeladen. U dient ook tijdens alle tochten een basis-EHBO set en voldoende proviand in uw rugzak mee te dragen.

Wandelen in de bergen en fietsen over onbekende wegen is en blijft een sport die u, net als bijvoorbeeld skiën, op eigen verantwoordelijkheid uitvoert.

YUGO Travel heeft een uitgebreide bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering via het collectief van de VVKR.

menu
close

Home

Onze reizen

Over ons

Reisvoorwaarden

Contact