Reisvoorwaarden

REISVOORWAARDEN

 

Garantie geregeld    |    STO Garant 

Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt YUGO Travel gebruik van STO Garant. U kunt dit controleren via de STO Garant deelnemerspagina (www.sto- garant.nl/deelnemers). Alle informatie over STO Garant vindt u op www.sto-garant.nl.

Bij elk (reis)aanbod van YUGO Travel wordt duidelijk vermeld of de garantie van STO Garant van toepassing is. In de garantieregeling leest u wat de garantie inhoudt en welke voorwaarden van toepassing zijn. U vindt deze garantieregeling op de website van STO Garant (www.sto-garant.nl/downloads).

Indien de garantie van STO Garant van toepassing is op uw boeking, dan betaalt u de reissom niet aan YUGO Travel, maar aan de derdengeldenrekening van Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze stichting derdengelden waarborgt uw reissom tot na afloop van uw boeking. Wanneer diensten door financieel onvermogen van YUGO Travel niet (volledig en/of tijdig) worden verleend, dan voert STO Garant de garantie uit. In de garantieregeling leest u hoe u daar in dat geval aanspraak op maakt.

 

Boekingsprocedure

Een boeking bij YUGO Travel komt tot stand op het moment dat de reiziger per mail aangeeft de reis zoals voorgesteld te willen boeken. Zo hebben we altijd zwart op wit wat we hebben afgesproken. Er gelden  enkele eenvoudige regels. Allereerst is een boeking bindend. Zodra u opdracht tot een boeking geeft via de e-mail of het boekingsformulier leggen wij alle diensten die bij uw reis zijn inbegrepen (hotels, transfers, excursies, maaltijden) vast en daarmee is de reis bevestigd.

We werken uitsluitend met kleinschalige, authentieke hotels. Daarom komt het soms voor dat we de reis niet kunnen bevestigen zoals aangevraagd. Het kan zijn dat er in sommige hotels alleen duurdere kamers beschikbaar zijn, of dat op een bepaalde datum het hotel helemaal is uitverkocht. In dat geval bieden wij u een alternatieve reisdatum zo dicht mogelijk bij de gewenste reisdatum, of stellen we een duurder kamertype voor tegen een kleine toeslag. De reis wordt vervolgens pas bevestigd op het moment dat u aangeeft akkoord te gaan met de voorgestelde wijzigingen.

 

Betalen

U ontvangt een e-mail van STO Garant (info@sto-garant.nl) met informatie over het voldoen van de betaling voor uw boeking. Voor alle boekingen geldt dat het volledige boekingsbedrag voor aanvang van de boeking betaald dient te zijn aan de derdengeldenrekening.

 

Annuleren & wijzigen van uw boeking

Helaas komt het soms voor dat een reis niet door kan gaan. Wij maken dan echter toch al kosten, omdat veel hotels waarmee we werken ook bij ons annuleringskosten in rekening brengen. Annuleren bij YUGO Travel kan alleen via de e-mail en brengt de volgende kosten met zich mee:

– tot 8 weken voor afreis tegen 20% van de reissom plus eventuele diensten waarvoor gen terugbetaling mogelijk is
– 8 weken – 29 dagen voor vertrek tegen 40% van de reissom plus eventuele diensten waarvoor gen terugbetaling mogelijk is
– 28-15 dagen tegen 60% van de reissom plus eventuele diensten waarvoor gen terugbetaling mogelijk is
– 14-8 dagen voor vertrek 80% van de reissom plus eventuele diensten waarvoor gen terugbetaling mogelijk is
– korter dan 8 dagen voor vertrek 100% van de reissom.

De reis overdragen aan een derde kan tegen een administratieve kost van € 100 tot 8 dagen voor vertrek, € 150 korter dan 8 dagen voor vertrek plus de som van eventueel op naam gekochte en vooraf betaalde tickets.

Wilt u na bevestiging van uw reis nog wijzigingen aanbrengen in uw boeking (de reis verplaatsen naar een andere datum, extra nachten tussendoor toevoegen, kamertypes aanpassen en dergelijke ) dan rekenen wij hiervoor € 25 wijzigingskosten per persoon. Voor kleine wijzigingen (een extra nacht vooraf of aan het einde van de reis, dieetwensen doorgeven en dergelijke) rekenen wij geen extra kosten.

Mocht u er zeker van willen zijn dat u geen kosten heeft aan een annulering, sluit dan een annuleringsverzekering af voor u boekt.

Voor onze campings geldt een niet-retourneerbare aanbetaling van 30% van het totaal. Vanaf 8 weken voor aankomst gaat bovenstaande annuleringsstaffel in. Boekingen voor onze campings verlopen niet via de derdengelden-rekening maar rechtstreeks via de rekening van YUGO Travel. U krijgt voor deze boekingen dan ook de factuur rechtstreeks van YUGO Travel.

 

Speciale Corona-voorwaarden tot en met 31 maart 2021

Wij begrijpen dat in deze tijden alle onzekerheden je kunnen weerhouden van het boeken van een reis. Toch is er niets zo heilzaam als het vooruitzicht van een vakantie. Zeker nu. Graag bieden we je dit vooruitzicht, zonder dat je daarbij onnodig risico loopt. Lees hieronder onze speciale Corona-voorwaarden.

Boek je voor 1 april 2021 een reis met vertrek in 2021 dan

  • mag je deze op elk gewenst moment, tot 28 dagen voor vertrek, omboeken naar 2022, zonder dat daarbij meerkosten in rekening worden gebracht en zonder dat je daarvoor een specifieke reden hoeft op te geven. Dus ook als een reisadvies groen of geel is. We begrijpen dat niet alleen Corona, maar ook de economische situatie als gevolg van de lockdown, in veel huishoudens tot onzekerheid leidt.
  • mag je vanaf 27 dagen voor vertrek tot 3 dagen voor vertrek je reis kosteloos annuleren in het geval dat er op dat moment reisbeperkingen** gelden in verband met het Corona-virus. Je krijgt je aanbetaling dan terug.
  • of mag je zonder extra kosten omboeken naar 2022. Kies je daarvoor, dan belonen we je met een smakelijk diner of een verrassende excursie. Deze loyaliteitsbonus passen we in overleg in je reisplan in.

Boek je op of na 1 april 2021 een reis met vertrek in 2021 dan

  • mag je vanaf 27 dagen voor vertrek tot 3 dagen voor vertrek je reis kosteloos annuleren in het geval dat er op dat moment reisbeperkingen** gelden in verband met het Corona-virus. Je krijgt je aanbetaling dan terug.
  • of mag je zonder extra kosten omboeken naar 2022. Kies je daarvoor, dan belonen we je met een smakelijk diner of een verrassende excursie. Deze loyaliteitsbonus passen we in overleg in je reisplan in.
  • wil je eerder dan 27 dagen voor vertrek je reis annuleren, dan kan dat altijd, tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Let op:

  • In het geval van het verplaatsen van de reis naar 2022 kunnen er meerkosten ontstaan als bijvoorbeeld hotels of leveranciers van excursies hun tarieven verhogen. Mocht dat het geval zijn dan berekenen we die door. Als de reissom met meer dan 5% stijgt nemen wij de meerkosten boven de 5% voor onze rekening.
  • Indien je je reis omboekt naar 2022 geldt de aanvullende voorwaarde dat als je alsnog wilt annuleren, de minimale annuleringskosten 30% van de reissom bedragen.

We spreken van **reisbeperkingen als:

  • De regering van het land waar je woont je vanwege het Corona-virus verbiedt of negatief adviseert over het reizen naar het land van bestemming (in de praktijk: code oranje of rood)
  • De regering van het land van bestemming je beperkingen oplegt wat betreft het inreizen (beperking zijnde: een verplichte quarantaine bij aankomst of een totaal inreisverbod).

We spreken niet van een reisbeperking als:

  • het land waar je naartoe of doorheen reist een verplichte PCR test bij in- of uitreizen vraagt. De eventuele meerkosten die dit met zich mee beschouwen we uitdrukkelijk niet als een onoverkomelijke reisbeperking.
  • er beperkende reisvoorwaarden gelden voor de tussenliggende landen op reis naar je bestemming. Er zijn namelijk altijd andere mogelijkheden om in het land van bestemming te komen.

 

Zwaarte van de reis

In de beschrijving van de reis vertellen we wat er van dag tot dag op het programma staat. Van elke wandeling of fietstocht geven we aan hoe lang deze is in kilometers en/of uren, hoeveel hoogtemeters u maakt en welk type terrein u kunt verwachten. Lees deze informatie goed want u heeft het meeste plezier van uw reis als deze bij uw fysieke vermogens aansluit. Vaak hebben we meerdere tochten waar u uit kunt kiezen, en bijna elke dag is er ook de optie om een stadje te bezoeken of naar het strand te gaan. Voor een aanzienlijk deel heeft u de zwaarte van de reis dus zelf in de hand.

 

Routeboek & navigatie   |    Vouchers

Het handvat voor uw reis is het routeboek. Dit wordt u digitaal aangeleverd en het staat u vrij dit te printen. Het format is echter dusdanig dat het ook goed op telefoon of iPad te gebruiken is. In het routeboek vindt u de volgende informatie:

  • dag-tot-dag planning van uw reis
  • adressen & contactgegevens van alle lokale betrokkenen bij uw reis
  • een overzicht van de gemaakte afspraken
  • tips & trucs om uw reisdagen zorgeloos te laten verlopen
  • achtergrondinformatie
  • ingetekende kaarten en zelf gemaakte beschrijvingen van de mogelijke wandel- & fietstochten die bij uw arrangement zijn voorzien (deze kaarten geven een goed overzicht maar zijn kwalitatief niet zo goed als papieren wandelkaarten)
  • gps-gegevens van de tochten kunt u per mail opvragen (aan info@yugotravel.nl)

 

Niet tevreden?

Omdat wij onze reizen zeer zorgvuldig voorbereiden ontvangen we zelden negatieve reacties van onze reizigers. Mocht u op reis echter iets tegenkomen waar u niet tevreden over bent, en YUGO Travel heeft daar in uw ogen een aandeel in, dan zijn wij bereid om met u in gesprek te gaan om een eventuele financiële compensatie af te spreken. Gaat het om omstandigheden die buiten de macht van YUGO Travel liggen, dan achten wij ons niet aansprakelijk.

 

Aansprakelijkheid & veiligheid

In onze routebeschrijvingen wijzen wij u op alle door ons geïnventariseerde gevaren onderweg. Is er onderweg ontvangst op uw mobiel, zijn er betrouwbare bronnen, zitten er veel teken, slangen of beren, zijn er lastige of hoogtevrees-gevoelige passages in de wandeling? Op dat en nog veel meer wijzen wij u uitdrukkelijk. Het is aan u zelf om deze informatie te lezen en te gebruiken. Wij raden u ten zeerste aan om op elke wandeling of fietstocht het lokale noodnummer van de hulpdiensten in uw telefoon te programmeren en te zorgen dat de batterij van uw mobiel volledig is opgeladen. U dient ook tijdens alle tochten een basis-EHBO set en voldoende proviand in uw rugzak mee te dragen.

Wandelen in de bergen en fietsen over onbekende wegen is en blijft een sport die u, net als bijvoorbeeld skiën, op eigen verantwoordelijkheid uitvoert.

YUGO Travel heeft een uitgebreide bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering via het collectief van de VVKR.

menu
close

Home

Onze reizen

Over ons

Reisvoorwaarden

STO Garant

Contact